dinsdag 19 juli 2011

Ma 18 juli 2011- 3e etappe Mayerhofen-Brixen: Sneeuw!!

De derde etappe is op papier relatief eenvoudig maar als we 's morgens de gordijntjes van onze camper openslaan, is het grijs en komt het met bakken uit de hemel. Bovendien is de temperatuur rond de 12 graden op 600 meter hoogte en dat betekent dat er op de 2300 meter hoge Pfitscherjoch misschien wel sneeuw ligt! 




We vertrekken in de stromende regen en na een pittige beklimming komen we bij de Schlegels Stausee en inderdaad... we gaan de sneeuw in! De laatste 250 hoogtemeters is vrijwel niet te rijden en ter verhoging van de feestvreugde begint het ook nog te ijzelen. Als ik om me heen kijk, zie ik iedereen lachen en waarom ook niet: je moet toch verder en zo'n avontuur maak je niet zo vaak mee in de zomer. Bovendien:je deelt de smart met nog eens 1128 deelnemers en dat maakt het lijden wat dragelijker. 

Nadeel is wel dat de afdaling akelig koud is en als we in hoog tempo afdalen naar finishplaats Brixen, ben ik blij dat ik water- en winddichte handschoenen heb gekocht. Hoe dichter we bij Brixen komen, hoe warmer het wordt en de laatste 1,5 uur rijden we weer in een heerlijk zonnetje! 











Na een ruime 6 uur zijn we weer terug dus hebben we redelijk vlotjes 94 km en 2154 hm weggetrapt.Ondanks het matige weer, bepaald geen slechte tijd en ik moet zeggen dat ik na de finish me goed voel en zeker niet 'verrot' gereden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten